تغذیه سالم 2

 

 

 



یادآوری رمزعبورثبت نام

 

دوست عزیز: برای مشاهده تمام امکانات سایت باید به سایت وارد شوید ویا ثبت نام نمایید



تغذیه سالم 2
زمان کنونی: 20-09-2019, 08:03 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: تاپ سایت
آخرین ارسال: تاپ سایت
پاسخ: 1
بازدید: 398

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغذیه سالم 2
09-12-2017, 04:52 PM
ارسال: #1
تغذیه سالم 2
برنامه غذایی دوران نوجوانی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یکی از مهمترین دغدغه های والدین می‌باشد چرا که دوران نوجوانی یکی از مهمترین دوره‌های زندگی افراد است و زمینه‌ساز بسیاری از مسائل دوران بزرگسالی و حتی سالمندی میباشد. این دوران تغییرات سریعی در بدن اتفاق می‌افتد که بدن را از یک کودک به بزرگسال تبدیل می‌کند. تغییرات هورمونی و افزایش هورمون رشد در بدن، بدن فرد نوجوان را دستخوش تغییرات بسیاری می‌نماید که بر لزوم برخورداری از برنامه غذایی دوران نوجوانی سالم و تأیید شده از سوی متخصصین سلامت تغذیه، تأکید می‌نماید تا بتوان بر تغییرات روحی و عاطفی صحیح و سالم آنها توجه ویژه‌ای نمود.
کارشناسان و متخصصین تغذیه در مرکز خدمات دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با ارائه جدیدترین و به روزترین نکات لازم برای تغذیه و برنامه غذایی دوران نوجوانی تمام تلاش خود را دارند تا بهترین خدمات خود را در راستای افزایش سطح سلامت و ارتقاء آگاهی والدین و فرزندان نوجوان‌شان در حوزه‌ی اخذ صحیح برنامه غذایی دوران نوجوانی ارائه نمایند.

مهمترین اهداف برنامه غذایی دوران نوجوانی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اهداف مهمی برای تضمین سلامت افراد در نوجوانی مطرح می‌باشد که باید در زمان دریافت برنامه غذایی دوران نوجوانی مد نظر قرار داد. مهمترین این اهداف عبارتند از:


  • پیشگیری از بیماری ها در دوران بلوغ
  • پیشگیری از بیماری های دوران بزرگسالی مانند پیشگیری از چاقی
  • بهبود وضعیت رشد جسمانی و قدی نوجوانان
  • تعیین یک برنامه غذایی دوران نوجوانی مناسب برای افزایش سطح بهره وری در دوران تحصیل
به منظور تأکید بر اهداف فوق، طراحی برنامه غذایی دوران نوجوانی برای نوجوانان بسیار پر اهمیت می‌باشد که می‌بایست با نظارت پزشکان متخصص صورت پذیرد. امروزه با افزایش فرهنگ شهری الگوهای مصرف غذایی بین نوجوانان نیز به سمت مصرف انواع غذاهای پر کالری و چرب، غذاهای فست فودی و فاقد مواد غذایی مناسب سوق یافته است بنابراین چیدمان مناسب گروه‌های غذایی برای دریافت بیشترین میزان دریافت مواد غذایی مناسب توسط نوجوانان، مهمترین هدف برنامه غذایی دوران نوجوانی سالم و صحیح می باشد.

تغذیه از همه گروه‌های غذایی، کلید موفقیت

در دوران نوجوانی، بسیاری از اندام‌های بدن شروع به شکل‌گیری می‌کند، توده‌های استخوانی تراکم یافته و قد نوجوانان بلندتر می‌شود به طوریکه 95 درصد قد نهایی افراد در سنین 13 الی 15 سالگی شکل می‌گیرد. به دلیل وجود فعالیت‌های بدنی، سوخت و ساز بدن در دوران نوجوانی افزایش یافته و بدن نیازمند تأمین انرژی از دست رفته از طریق خوردن غذاهای قوی و سالم است بنابراین باید به اهمیت مواد غذایی تعبیه شده در برنامه غذایی دوران نوجوانی برای تأمین سطح انرژی مناسب در طول این دوران اهتمام ورزید.

همچنین در دختران به خاطر بروز قاعدگی و خونریزی ماهیانه مصرف مواد غذایی خون‌ساز و دارای آهن سرشار و همچنین استفاده از مکمل‌های دارویی نظیر قرص آهن برای جلوگیری از فقر آهن و بروز کم خونی به شدت توصیه می‌شود. بنابراین باید در برنامه غذایی دوران نوجوانی مواد غذایی کلسیم دار مانند شیر و کشک و همچنین مواد غذایی پروتئینی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز و ماهی را گنجاند که این دسته از مواد غذایی می‌تواند تا حدود زیادی ذخیره مورد نیاز بدن نوجوان را برطرف نماید.


چاقی یا لاغری، چاقوی دو لبه در برنامه غذایی دوران نوجوانی


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

به دلیل تغییرات هورمونی که در دوران نوجوانی در بدن نوجوانان اتفاق می‌افتد، ممکن است تمایل به پرخوری و یا برعکس کاهش اشتها و میل به غذا خوردن در این دوران به وجود بیاید. از آنجا که عدم تغذیه صحیح و سالم در برنامه غذایی دوران نوجوانی زمینه‌ساز بروز بسیاری از عوارض و بیماری‌ها در دوران بزرگسالی می‌گردد، لذا توجه به مواردی مانند پرخوری یا کم خوری که در نهایت به مراقبت هایی مثل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منجر می شود. اتخاذ برنامه غذایی دوران نوجوانی مناسب و مبتنی بر اصول سبک زندگی سالم، اهمیت کلیدی در حفظ سلامت این دوره از زندگی افراد دارد.

تفاوت در دو جنس، نکته کلیدی در اخذ برنامه غذایی دوران نوجوانی

بلوغ در دختران معمولا دو الی سه سال زودتر از پسران اتفاق می افتد. فرآیند بلوغ در دختران با شروع قاعدگی همراه است. قاعدگی ماهیانه باعث از دست رفتن خون مورد نیاز بدن در دختران می‌گردد لذا توجه به این نکته و رعایت بهداشت و تغذیه مناسب در دوران قاعدگی برای دختران و اتخاذ برنامه غذایی دوران نوجوانی سالم مبتنی بر تغییرات هورمونی و لحاظ نمودن نکات جنسیتی در تغذیه اهمیت بسازیی دارد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
                                 علم تجربه ایست شیرین و بی پایان کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای انجمن های تخصصی انجمن وردپرس محفوظ می باشد                   طراحی و اجرا : سرورنگار